Τι συμβαίνει όταν το μεγαλύτερο παιχνίδι sandbox του κόσμου συνδέεται με τη σχεδόν απεριόριστη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης; Το αποτέλεσμα είναι το Project Sid, ένα λαμπρό πείραμα που ονειρεύτηκε ο πρώην καθηγητής του MIT και νευροεπιστήμονας Dr Robert Yang.
Ο καθηγητής και η ομάδα του στην Altera.ai, μια startup που επικεντρώνεται στη δημιουργία αυτόνομων συστημάτων τελευταίας τεχνολογίας, αποφάσισαν να δουν αν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έναν πολιτισμό τεχνητής νοημοσύνης από το μηδέν.
Για το Project Sid, σύμφωνα με το tomsguide.com, η εταιρεία γέμισε έναν κόσμο του Minecraft με 1.000 αυτόνομα λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης για να δει τι θα έκαναν αν αφηνόταν στην τύχη τους. Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό.
Επειδή σε κάθε σύστημα τεχνητής νοημοσύνης δόθηκε πλήρης αυτονομία για να λαμβάνει αποφάσεις και να αντιδρά στο περιβάλλον του και μεταξύ τους, άρχισαν γρήγορα να κάνουν πράγματα που μπορεί να συναντήσετε σε ανθρώπινες καταστάσεις.
Τα αυτόνομα λογισμικά στην προσομοίωση δημιούργησαν συμμαχίες, συνέλεξαν αντικείμενα στο Minecraft και έθεσαν ακόμη και πολύτιμους λίθους ως κοινό νόμισμα, ώστε να μπορούν να συναλλάσσονται μεταξύ τους. Υπήρχαν ακόμη και διεφθαρμένοι ιερείς που δωροδοκούσαν άλλους κατοίκους της πόλης με τεχνητή νοημοσύνη για να αποκτήσουν αθέμιτο πλεονέκτημα.
Η έρευνα, όμως, δεν είναι μόνο διασκέδαση και παιχνίδια, όπως εξηγεί ο Rob Yang. «Αν και ξεκινάμε από τα παιχνίδια, επιλύουμε τα βαθύτερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα συστήματα, τη συνοχή, τη συνεργασία πολλών λογισμικών και τη μακροπρόθεσμη εξέλιξη. Το Sid ξεκινάει από το Minecraft, αλλά ήδη προχωράμε παραπέρα».
Το Project Sid δεν είναι η πρώτη προσπάθεια να παντρέψει αυτόνομα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης με κόσμους παιχνιδιών. Μια περσινή ερευνητική μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ έδειξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσομοιώσει την ανθρώπινη συμπεριφορά με εκπληκτικά ρεαλιστικό τρόπο.